Turist în Maramureş - Prin arsita de august, pe Piatra Sapantei

preluare e-maramures.ro

Un reportaj semnat de băimăreanul Lucian Petru Goja, un împătimit al drumeţiilor în natură.

Rt 28 din 13 08 2010 cu M.Ghetie, I.Pop-P.N.M.M., I.Pop- G.N.M., Brena si eu
Cu doar o decada in urma, am revazut Cimitirul Vesel, superba vale a Sapantei, afluentul sau vestic, valea Nadasa, cu extraordinarele-i repezisuri, bulboane si indeosebi spectaculoasa cascada sipot si, precum de-atatea si atatea alteori, abruptul NE stancos al Pietrei Sapantei m-a ispitit trimitandu-mi o irezistibila chemare (vezi harta topo 1: 25.000 L 34-12 Ab si Harta turistica Baia Mare-Baia Sprie-zona Apsa -Ucraina).
Am trecut la o minima documentare privind abordarea Pietrei Sapantei evaluand aproximativ varianta optima de acces auto pana in Sapanta, iar de acolo si timpii necesari pentru realizarea unui circuit in zona acesteia sau, eventual, cu o posibila dezvoltare spre apropiatele Piatra Borcutului-Pastravaria Sapanta a D.S.Maramures –Camping Sapanta.

Fiindca s-a anuntat de catre ANM cod galben de canicula pentru intervalul 13-16 august, cu temperaturi de peste 34 C si indicele de confort termic depasind pragul limita de 80 % , inclusiv pentru zona Sapantei , am propus plecarea din Baia Mare la ora 5 dimineata, presupunand ca la ora 7 vom fi intrati deja in traseu, la 10-10,30 ajunsi pe crestetul Pietrei Sapantei, iar in jurul orei 13.00, ne vom inchide circuitul.

Splendidele irizatii purpurii ale rasaritului
Noapte calda, tropicala, cu ploaie de stele si un concert maiestru de greieri prevestind mugurii toamnei. M-am trezit de cateva ori, iar pe la ora 3.30 m-am ridicat din pat. Bagajul sumar, ca si echipamentul de tura, era pregatit de cu seara.

Am iesit la 5.30 cu Brena, iar simfonismul toropitor-nostalgic al greierilor ne incantau. Treptat, cartierul s-a animat, au aparut cei dintai pietoni grabiti sa prinda un tren, autobuz sau sa ajunga la locurile lor (precare) de munca.

Taxi driverul nostru nu a aparut la ora convenita. La 5.10, mi-am sunat doi ortaci ca sa aflu de la unul din ei ca alarma-sonerie desteptatoare a unui telefon mobil s-a decalat cu vreo patru ore, iar posesorul sau …dormea inca dus, precum un prunc nou-nascut. Continuare aici.