Blaga reaminteşte prefecţilor că trebuie să completeze listele cu persoanele care urmează să fie concediate

comunicat de presă

 Ministrul Administraţiei şi Internelor, Vasile BLAGA, împreună cu Laszlo Borbely, ministrul Mediului şi Pădurilor au susţinut astăzi, 13 iulie a.c., la sediul MAI, o videoconferinţă cu prefecţii, se spun în comunicatul remis presei de MAI.

 

Pe agenda discuţiilor s-au aflat mai multe teme, respectiv stabilirea măsurilor care se impun pentru respectarea condiţiilor de mediu privind calitatea aerului în contextul angajamentelor asumate la nivel european şi stadiul îndeplinirii de către instituţiile prefectului a atribuţiilor instituite de OUG nr. 63/2010, în vederea stabilirii numărului maxim de posturi pentru autorităţile administraţiei publice locale.

 

De asemenea, ministrul Vasile Blaga a prezentat situaţia zonelor afectate de inundaţii, actualizată în această dimineaţă şi a cerut prefecţilor „atenţie mare la digurile de pe Prut şi Dunăre”.

 

Referitor la OUG nr. 63/2010, ministrul Administraţiei şi Internelor le-a reamintit prefecţilor că astăzi este ultima zi în care trebuie să trimită numărul de posturi stabilit, precizând şi termenul de 16 august când expiră cele 40 zile până la care primarii şi preşedinţii Consiliilor Judeţene să prezinte noile organigrame.

 

De asemenea, ministrul Vasile Blaga a menţionat şi prevederile care urmează să intre în vigoare de anul următor, care stau la baza strategiei fiscale şi a bugetului de stat, se spune în documentul citat.

Comentarii

PROBLEME MAJORE CU PRIVIRE LA APLICAREA O.G.63/2010 CU PRIVIRE L

Potrivit art.25 din Ordonanţa Guvernului nr.84/2001:
„Art. 25. – (1) În unităţile administrativ-teritoriale în care nu funcţionează formaţiuni de evidenţă informatizată a persoanei serviciile publice comunitare locale se înfiinţează şi se organizează eşalonat, o dată cu dotarea şi asigurarea resurselor necesare, potrivit legii.
(2) Până la constituirea în toate localităţile a serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, activitatea de evidenţă a persoanelor, pentru unităţile administrativ-teritoriale în care nu funcţionează astfel de servicii publice comunitare, va fi asigurată de serviciile publice comunitare la care sunt arondate în prezent aceste localităţi.
(3) Modificarea arondării actuale, în funcţie de înfiinţarea şi organizarea serviciilor publice comunitare potrivit prevederilor alin. (1), se stabileşte prin hotărâre a consiliului judeţean, la propunerea serviciului public comunitar judeţean, cu avizul D.E.P.A.B.D.”

• Potrivit NOMENCLATORULUI LOCALITĂŢILOR – ROMÂNIA – M.A.I. – C.N.A.B.D.E.P. – versiunea iulie 2009, transmisă în teritoriu cu radiograma INEP nr.503924/16.07.2009, SPCLEP-urilor din ţară le-au fost arondate unităţi/subdiviziuni administrativ-teritoriale deservite, acolo unde nu sunt înfiinţate SPCLEP-uri proprii.

• Potrivit pct.1 din Anexa la O.U.G. nr.63/2010, serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor SUNT EXCEPTATE de la stabilirea prin raportarea la media numărului locuitorilor din unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială.

• Astfel, la calculul numărului de posturi aferent serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor trebuie să fie luat în considerare numărul total al pop**aţiei efectiv deservite, atât din unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială din raza acestuia, cât şi din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale arondate, conform legii.

• Punctual, într-o primă variantă de calcul, s-a solicitat de la DIRECŢIILE JUDEŢEENE DE STATISTICĂ comunicarea numărului total al pop**aţiei stabile, la care să fie raportate conform Pct.2 din anexa la O.U.G. nr.63/2010 numărul de posturi aferente servicilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor: .

• Sesizăm faptul că la calculul numărului pop**aţiei stabile DIRECŢIILE JUDEŢENE DE STATISTICĂ nu ia în considerare următoarele categorii de persoane:
1. persoanele plecate de la domiciliu (la lucru, la studii, etc.) în alte localităţi din ţară pentru o perioadă mai mare de 6 luni;
2. persoanele plecate în străinătate pentru mai mult de 12 luni;
3. persoanele care la momentul de referinţă al recensământului erau temporar prezente în localitate, pentru perioadă mai mică de 6 luni;
4. cetăţenii străini sau fără cetăţenie veniţi în localitate de mai puţin de un an.

• Indicele pop**aţiei cu domiciliul stabil în unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială este numărul oficial al pop**aţiei care este luat în considerare la înctomirea conform Legii nr. 370/2004 pentru alegerea Preşedintelui României, Legii nr. 38/2005 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, cât şi a Legii nr.67/2004 pentru alegerea autorităţilor administraţiei publice locale, a listelor electorale permanente de către Centrul Naţional de Administrare a Bazelor de Date privind Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, actualmente Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date (H.G. nr.1367/2009).

• Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (RNEP) este suport unic pentru furnizarea de date, în condiţiile legii, pentru toate sistemele informatice care prelucrează date nominale privind persoana fizică, conform art.5, alin.(4) din O.U.G. nr.97/2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români.

• Astfel, SERVICIILE JUDEŢENE DE ADMINISTRARE A BAZELOR DE DATE PRIVIND EVIDENŢA PERSOANELOR sunt instituţiile competente să extragă din Registrul Naţional de Evidenţă a Persoanelor (RNEP) numărul persoane cu domiciliul stabil în unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale la care să fie raportate conform Pct.2 din anexa la O.U.G. nr.63/2010 numărul de posturi aferente servicilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor.

• În măsura în care la numărul de posturi aferent serviciului public comunitar local de evidenţă a persoanelor nu va fi luat în calcul întreaga pop**aţie deservită în prezent conform nomenclatorului de către SPCLEP-uri există riscul major ca începând cu data aprobării noiilor organigrame, SERVICIILE PUBLICE COMUNITARE DE EVIDENŢĂ A PERSOANELOR să deservească numai pop**aţia aferentă unităţii sale administrativ-teritoriale şi punct.

• Aceasta însă nu este soluţia corectă, fiindcă cetăţenii din unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale arondate în prezent la SPCLEP-uri trebuie să îşi facă actele de identiate la SPCLEP-urile unde sunt arondaţi şi nu pot fi privaţi de acest serviciu public din cauza unei proaste interpretări a dispoziţiilor legale ale OUG nr.63/2010.

• În cele din urmă dispoziţiile OUG nr.63/2010 vin în conflict şi cu prevederile Hotărârii Guvernului României nr.2104/2004 pentru aprobarea Metodologiei privind criteriile de dimensionare a numărului de funcţii din aparatul serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, constituirea patrimoniului şi managementul resurselor umane, financiare şi materiale, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr. 1146 din 03/12/2004, potrivit cărora SERVICIILE PUBLICE COMUNITARE AU FOST NORMATE ÎNCĂ DE LA ÎNFIINŢARE ÎN FUNCŢIE DE NUMĂRUL DE PERSOANE DESERVITE, atât din localitatea în care îşi are sediul SPCLEP, cât şi din localitaţile arondate respectivului SPCLEP, iar H.G. nr.2104/2004 nu a fost abrogată în mod expres prin noul act normativ.

• Vă întreb în aceste condiţii, mai există stat de drept în România, sau trăim într-o dictatură “ne”constituţională? Mai sunt respectate dispoziţiile legale şi care, dacă emitem acte normative peste acte normative, cu încălcarea Legii nr.24/2000? Facem administraţie pe picior sau gândim şi adoptăm soluţii în favoarea cetăţeanului şi nu împotriva lui?

Publică un comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.
CAPTCHA
Vă rugam să completaţi codul din imagine în rubrica de mai jos.
Image CAPTCHA
Introduceţi literele din imaginea de mai sus.